hehe ... dokladnie - biorac pod uwage ze w zakresie do ok 2000 obrotow wykres momentu sie nie zmienia :idea:
Niezawodnośc Octavki 1,6 102 KM gaz
Zwiń
X
-
Niezawodnośc Octavki 1,6 102 KM gaz
Czy ktoś może się podzielić swoim doświadczeniem z użytkowania Octavki z silnikiem 1,6 102 KM na gaz.Prosze o wypowiedzi użytkowników którzy mają samochód od nowości i przynajmniej 100 tys km przebiegu .Zastanawim się nad zakupem samochodu z takim silnikiem i chciałbym coś więcej się dowiedzieć -czy gaz nie niszczy silnika czy nie ma dodatkowych problemów eksplatacyjnych itp.Pozdrawiam.
-
-
Jeżdżę Octavką 1.6 BFQ 102KM z LPG od 2lat. Osobiście nie mam żadnych kłopotów. Na początku gdy zainstalowałem LPG musiałem znaleść odpowiednie ustawienia, ale gdy juz mi się udało to tylko wymieniam materiały eksploatacyjne. Regulację gazu robię sam bo nie mam zaufania do gaziarzy. Auto nigdy mnie nie zawiodło, a jeżdzi codziennie. Nie wiem czy rozwiałem wątpliwości, ale w razie pytań chętnie odpowiem i doradzę. Auta na gaz użytkuję od kilku lat.
Pozdrawiam Mikser
Komentarz
-
-
Mam Seata Toledo II 1,6 8V AKL z gazem. Już taki kupiłem w 2006 roku od I-go właściciela. Instalacja jest od 2004 roku. Nic nie robiłem przy gazie po za coroczną wymianą filtrów gazu (ok. 100zł). Spalanie 12 litrów w mieście dla odcinków do 15km. Stan licznika 160.000km. Jak kupiłem było 115.000km
Komentarz
-
-
Ja śmigam swoją octą już 3 latka .Gaz założony przy 113 i teraz mam 142kkm, musiałem wymienić sonde , bo mi się check pojawiał co jakiś czas . Spalanie mam 20% większe niż na BP i temp. przełanczania ustawioną na 60 stopni.Poza tym zawsze wszystko na czas i na orginałach a to jak widać odpłaca mi się ...bez awaryjną jazdą.
Jazda moja to 100% stolicy i spalanie 11-12 litrów gazu.Jak myślisz o gazie to polecam
bo zawsze to trochę taniej a jak potrzymasz przy sobie autko to się zaczniesz po drogim montażu coraz częściej uśmiechać..przy stacji lpg.
Ważne ..montuj instalacje u sprawdzonych gazowników... :wink:...1.6 BFQ SQ24 już jest..piękność i 191.000+ za nami
Komentarz
-
-
Witam, miałem Leona z silnikiem 1,6 AKL gaz założyłem przy 51kkm a zrobiłem 246kkm i nic się złego nie działo tylko trzy razy sondę wymieniałem, instalacje miałem Landirenzo IGS czyli nie pełną sekwencje i byłem zadowolony, drugi właściciel też jest w :shock:
Jak sonda była sprawna palił ok 9l/100 jak padła to 11 komp wchodził w tryb awaryjny i lał gaz jak chciał. Sonda cztero-przewodowa kosztowała tylko 75 zł więc szału nie było.
Pozdrawiam**Anton**
Komentarz
-
-
Witam,ja posiadam moją octavie I od roku, Oczywiście tak jak pytałeś 1.6 102 KM z gazem sekwencyjnym.ja zakładałem gaz przy przebiegu 160 tys. obecnie mam 192 tys. autko jest na ostatniej generacji sekwencji i spalanie w zimie samego gazu mieści się w 9-10 litrów zależnie jaka cięzka noga i droga. na benzynę przełącza się mi po przejechaniu około 1-2 kilometrów a potem tylko gaz. latem spalanie wygląda bardzo podobnie lecz szybciej przełącza sie na gaz. Dodam ze jestem bardzo zadowolony z faktu założenia gazu i jest to moje 4 auto z koleji na gaz. zakładam u jednego gazownika i jestem zadowolony z jego usług jeśli chodzi o gaz. Na koniec dodam, ze octavia była moim marzeniem i juz nie mogę sie doczekać jak bedzie mnie stać na octavie II. Jeszcze jedno- z tym silnikiem troszkę brakuje mi "kopa" w poruwnaniu do wczesniejszych autek ale ogólnie warto było ją kupić. rok 2002,1.6, 102 KM, przebieg obecnie 192 000 i na gaz-SUPERkuba
Komentarz
-
-
Jak poprzednicy. O1 AKL 135kkm wymiana sondy i niestety czujników temperatury gazu (wina instalacji) Drugi właściciel wymiana instalacji gazowej po 5kkm (Padł komputer i nie opłacało się naprawiać), później zrobił jeszcze ponad 60kkm. Do dzisiaj jak ma jakieś pytania to dzwoni, czyli raczej był zadowolony z zakupu. SIlnik przebiegał ponad 200kkm bez żadnych remontów. SŁużbowa O1 z BFQ - miała na szafie też ponad 100kkm bez żadnych problemów. Mam również O2 BSE 77kkm, od 20kkm jeździ jako auto miejskie i jedyny problem, jaki wystąpił to zabrudzona przepustnica i zapychający się jeden z wtrysków benzyny. Przepalenie na trasie i dwa spalone zbiorniki benzyny załatwiły sprawę. Check engine zaświeca się i gaśnie sam od czasu do czasu i po kilku "naprawach" polegających na wykasowaniu błędów przestałem się tym przejmować. Zużycie jak w podpisie.Zamieszczone przez vigo12czy gaz nie niszczy silnika czy nie ma dodatkowych problemów eksplatacyjnych itp.
Komentarz
-
-
OI rocznik 1999
Instalacja założona przy 188tys. km w AC auto w Białymstoku czyli u producenta serowników STAG. Fachowość montażu jak i obsługi klienta na najwyższym poziomie ale do rzeczy.
Na instalce przejechałem na razie ok 3 tys km
Co mogę powiedzieć
1. spadek mocy jest lekki co przy 100 kuniach sprawia ,że auto jest jeszcze bardziej mułowate
2. spalanie gazu na poziomie 11,5 litra w mieście (odcinki po ok 10 km) na trasie 8,5 - 9 litrów ale z uwagi że ten silnik nie jedzie trzeba go trzymać wysoko. Zauważyłem że na gazie silniejszy jest w zakresie 4 tys - 5 tys. na benzynie spokojnie 4 tys obrotów .
Odpukać - na razie nic nie nie popsuło
Jedynie odczyty z kompa informują o problemach z wolnymi obrotami
Podczas pracy na benzynie czuć delikatne falowanie na wolnych obrotach Kiedy włączy się gaz objawi się bardziej uwypuklają. Czyściłem już przepustnice, przepływomierz, dalej mógłbym bawić się w zakup nowej przepustnicy, zmianę kabli WN oraz świec ale olewam temat. Wyczytałem na forum VW że silniki 1.6 AKL to niezbyt udana konstrukcja i takie objawy pojawiają się zazwyczaj w okolicach 200 tys km. a związane jest to zaworami czy czymś tam w silniku.
Komentarz
-
-
Miałem trzy auta na gaz z dwuch byłem zadowolony. Czytając Wasze opinie może bym się skusił na założenie w skodzie może ktoś podpowie ile ta przyjemność by mnie kosztowała?ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
lipcowytomasz, tak jak kolega wojtass86, powiedzial... trzeba wylozyc +/- 2tys zl ...
Zamieszczone przez vigo12czy gaz nie niszczy silnika czy nie ma dodatkowych problemów eksplatacyjnychsprzedam do OI :
szyby cala lewa strona
nadkole nowe LP
kontakt PW
Komentarz
-
-
Witam. Jestem młodym kierowcą i po dwóch latach męczenia samochodów rodziców w końcu sprawiłam sobie własne. Octavią jeżdżę już miesiąc i zaczynam myśleć nad założeniem gazu. Kolega podpowiedział mi bym zgłosiła się na forum skody, by sprawdzić, czy po założeniu ów gazu nic się nie będzie psuć.
Podaje dane:
Octavia LX 1.6 KAT, 2000rok
Jeżeli potrzebne są jeszcze jakieś dane, to pytajcie.
Jako, że jestem kobietą, mogę się nie znać
Komentarz
-
-
Przejeździłem ałtami na gaz jakieś 150 tkm i tak jak pisałem wcześniej wszystko zależy od rodzaju instalacji. Jest to wydatek c-ka 2000 PLN + 50% więcej za każdy przegląd + zwiększona częstotliwość serwisu podstawowego jak wymiana świec, olej filtry itp. W przypadku gdy rocznie kula się 30 t to warto to robić. warunek jest jeszcze jeden czy wogóle warto instalować w aucie które ma np 200tkm bo myślę że nie. ale jest to tylko moje zdanie. Ja do swojego szkodnika gazu w tej chwili napewno nie założę bo mi po prostu jej szkoda a muszę nią pojeździć jeszcze 4 latka i emeryturka a wtedy nówka.ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
Na gazie blisko 3 lata, instalacja od nowości, teraz jakieś 65 tys. km przejechane. Regularne przeglądy co 15kkm (po którymś z kolei wymiana kabli WN, świec itp).
Raz czy dwa razy (w okolicy 60kkm) zaświeciła się kontrola silnika i objawy jakby sonda lambda padła, ale zgasła i nie wróciła (ASO: jakiś błąd sporadyczny, nie wiemy, skasowaliśmy).
Poza tym żadnych problemów z silnikiem i gazem w szczególności.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dropsNa gazie blisko 3 lata, instalacja od nowości, teraz jakieś 65 tys. km przejechane. Regularne przeglądy co 15kkm (po którymś z kolei wymiana kabli WN, świec itp).
Raz czy dwa razy (w okolicy 60kkm) zaświeciła się kontrola silnika i objawy jakby sonda lambda padła, ale zgasła i nie wróciła (ASO: jakiś błąd sporadyczny, nie wiemy, skasowaliśmy).
Poza tym żadnych problemów z silnikiem i gazem w szczególności.ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
Witka mam drugą OI 1.6BFQ rok2003 140KKM z gazem PRINS IV generacji który został założony jak auto miało przebieg 1500km (okres docierania silnika). Powiem tak sypać się sypało swego czasu ale to była wina ASO nie umiała dobrze ustawić instalacji i były same problemy. Problemy się skończyły jak przestałem jeździć do ASO i znalazłem naprawdę dobrych magików od gazu i jak ręką odjął auto śmiga aż miło.
Wiadomo po drodze wymiana filtrów od gazu oraz świec, przeglądy robione co 12kkm nie co 15kkm bo im wcześniej się zrobi tym lepiej dla instalacji a że gaz mamy zasyfiony jaki mamy dlatego wcześniej robione są wymiany filtrów a i była 2xredukcja parownika (jakość gazu dała o sobie znać :evil: )
Co do ceny PRINSA cena miażdży 4300zł :] i to nie w ASO, 7 lat temu w ASO kosztował 5650złNavi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka
Komentarz
-
-
mam gaz fabryczny, ale przejechane dopiero 10 tys km. W obliczeniach warto uwzględnić koszt benzyny, gdyż np. u mnie jest to całkiem spora kwota. Koszt 100km na gazie to u mnie 18zł, ale do tego dochodzi koszt benzyny: 11zł czyli w sumie 29zł (dla porównania: ON ~25zł, benzyna ~32zł)
Co do niezawodności niewiele jeszcze mogę napisać - wystąpił jedynie problem gaśnięcia na gazie przy hamowaniu silnikiem, który w ASO został usunięty i więcej póki co się nie powtórzył.
Nie wiem z jakiego miasta jest kolega mikser78 (WOT?), ale na takie podejście trudno liczyć w ASO które nie ma nawet kupionej pełnej wersji softu do obsługi instalacji LandiRenzo...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez karotaWitam. Jestem młodym kierowcą i po dwóch latach męczenia samochodów rodziców w końcu sprawiłam sobie własne. Octavią jeżdżę już miesiąc i zaczynam myśleć nad założeniem gazu. Kolega podpowiedział mi bym zgłosiła się na forum skody, by sprawdzić, czy po założeniu ów gazu nic się nie będzie psuć.
Podaje dane:
Octavia LX 1.6 KAT, 2000rok
Jeżeli potrzebne są jeszcze jakieś dane, to pytajcie.
Jako, że jestem kobietą, mogę się nie znać
Spójrz na przykład mój i kolegi Marx: ja jeźdzę stosunkowo długie odcinki tylko na benzynie i mój koszt 100km to 33PLN, a Marx jeździ krótkie i koszt Pb+LPG to 29zł - różnica więc niewielka i tak naprawdę gdybym kupił auto bez LPG i miałbym jeździć jak Marx, to w życiu instalacja LPG by mi sie nie "zwróciła"...
Generalnie w moim przypadku przy przebiegu rocznym niecałe 20.000km wyliczony teoretyczny miesięczny zysk (po odliczeniu wszelkich kosztów związanych z jazdą na LPG) to raptem sto-kilka złotych, więc między bajki mozna włozyć głoszone przez ortodoksyjnych zwolenników LPG hasła, że jeżdząc na LPG jeździsz za 50%...
Komentarz
-
Komentarz