Niezawodnośc Octavki 1,6 102 KM gaz

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • norbert51
    Classic
    • 2010
    • 6

    Niezawodnośc Octavki 1,6 102 KM gaz

    hehe ... dokladnie - biorac pod uwage ze w zakresie do ok 2000 obrotow wykres momentu sie nie zmienia :idea:
  • vigo12
    Classic
    • 2009
    • 28

    #2
    Niezawodnośc Octavki 1,6 102 KM gaz

    Czy ktoś może się podzielić swoim doświadczeniem z użytkowania Octavki z silnikiem 1,6 102 KM na gaz.Prosze o wypowiedzi użytkowników którzy mają samochód od nowości i przynajmniej 100 tys km przebiegu .Zastanawim się nad zakupem samochodu z takim silnikiem i chciałbym coś więcej się dowiedzieć -czy gaz nie niszczy silnika czy nie ma dodatkowych problemów eksplatacyjnych itp.Pozdrawiam.

    Komentarz

    • mikser78
      Drive
      • 2008
      • 76

      #3
      Jeżdżę Octavką 1.6 BFQ 102KM z LPG od 2lat. Osobiście nie mam żadnych kłopotów. Na początku gdy zainstalowałem LPG musiałem znaleść odpowiednie ustawienia, ale gdy juz mi się udało to tylko wymieniam materiały eksploatacyjne. Regulację gazu robię sam bo nie mam zaufania do gaziarzy. Auto nigdy mnie nie zawiodło, a jeżdzi codziennie. Nie wiem czy rozwiałem wątpliwości, ale w razie pytań chętnie odpowiem i doradzę. Auta na gaz użytkuję od kilku lat.

      Pozdrawiam Mikser
      Skoda Octavia 1.6 BFQ + LPG KME G3 + wtryski Barracuda



      Wszystko z Moellera, automatyki i elektroniki w baaaaardzo dobrych cenach. Szczegóły na PW

      Komentarz

      • gadula007
        L&K
        • 2009
        • 1085
        • Octavia III combi (5E5)
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        #4
        Mam Seata Toledo II 1,6 8V AKL z gazem. Już taki kupiłem w 2006 roku od I-go właściciela. Instalacja jest od 2004 roku. Nic nie robiłem przy gazie po za coroczną wymianą filtrów gazu (ok. 100zł). Spalanie 12 litrów w mieście dla odcinków do 15km. Stan licznika 160.000km. Jak kupiłem było 115.000km

        Komentarz

        • FELICJAN
          Ambiente
          S_OCP Member
          • 2007
          • 118

          #5
          Ja śmigam swoją octą już 3 latka .Gaz założony przy 113 i teraz mam 142kkm, musiałem wymienić sonde , bo mi się check pojawiał co jakiś czas . Spalanie mam 20% większe niż na BP i temp. przełanczania ustawioną na 60 stopni.Poza tym zawsze wszystko na czas i na orginałach a to jak widać odpłaca mi się ...bez awaryjną jazdą.
          Jazda moja to 100% stolicy i spalanie 11-12 litrów gazu.Jak myślisz o gazie to polecam
          bo zawsze to trochę taniej a jak potrzymasz przy sobie autko to się zaczniesz po drogim montażu coraz częściej uśmiechać..przy stacji lpg.
          Ważne ..montuj instalacje u sprawdzonych gazowników... :wink:
          ...1.6 BFQ SQ24 już jest..piękność i 191.000+ za nami

          Komentarz

          • ANTON
            Classic
            • 2010
            • 6

            #6
            Witam, miałem Leona z silnikiem 1,6 AKL gaz założyłem przy 51kkm a zrobiłem 246kkm i nic się złego nie działo tylko trzy razy sondę wymieniałem, instalacje miałem Landirenzo IGS czyli nie pełną sekwencje i byłem zadowolony, drugi właściciel też jest w :shock:
            Jak sonda była sprawna palił ok 9l/100 jak padła to 11 komp wchodził w tryb awaryjny i lał gaz jak chciał. Sonda cztero-przewodowa kosztowała tylko 75 zł więc szału nie było.

            Pozdrawiam
            **Anton**

            Komentarz

            • oko8079
              Classic
              • 2009
              • 7

              #7
              Witam,ja posiadam moją octavie I od roku, Oczywiście tak jak pytałeś 1.6 102 KM z gazem sekwencyjnym.ja zakładałem gaz przy przebiegu 160 tys. obecnie mam 192 tys. autko jest na ostatniej generacji sekwencji i spalanie w zimie samego gazu mieści się w 9-10 litrów zależnie jaka cięzka noga i droga. na benzynę przełącza się mi po przejechaniu około 1-2 kilometrów a potem tylko gaz. latem spalanie wygląda bardzo podobnie lecz szybciej przełącza sie na gaz. Dodam ze jestem bardzo zadowolony z faktu założenia gazu i jest to moje 4 auto z koleji na gaz. zakładam u jednego gazownika i jestem zadowolony z jego usług jeśli chodzi o gaz. Na koniec dodam, ze octavia była moim marzeniem i juz nie mogę sie doczekać jak bedzie mnie stać na octavie II. Jeszcze jedno- z tym silnikiem troszkę brakuje mi "kopa" w poruwnaniu do wczesniejszych autek ale ogólnie warto było ją kupić. rok 2002,1.6, 102 KM, przebieg obecnie 192 000 i na gaz-SUPER
              kuba

              Komentarz

              • rezon
                RS
                • 2006
                • 1894
                • Volvo
                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Jak poprzednicy. O1 AKL 135kkm wymiana sondy i niestety czujników temperatury gazu (wina instalacji) Drugi właściciel wymiana instalacji gazowej po 5kkm (Padł komputer i nie opłacało się naprawiać), później zrobił jeszcze ponad 60kkm. Do dzisiaj jak ma jakieś pytania to dzwoni, czyli raczej był zadowolony z zakupu. SIlnik przebiegał ponad 200kkm bez żadnych remontów. SŁużbowa O1 z BFQ - miała na szafie też ponad 100kkm bez żadnych problemów. Mam również O2 BSE 77kkm, od 20kkm jeździ jako auto miejskie i jedyny problem, jaki wystąpił to zabrudzona przepustnica i zapychający się jeden z wtrysków benzyny. Przepalenie na trasie i dwa spalone zbiorniki benzyny załatwiły sprawę. Check engine zaświeca się i gaśnie sam od czasu do czasu i po kilku "naprawach" polegających na wykasowaniu błędów przestałem się tym przejmować. Zużycie jak w podpisie.
                Zamieszczone przez vigo12
                czy gaz nie niszczy silnika czy nie ma dodatkowych problemów eksplatacyjnych itp.
                pomimo wielu urban legends nie zauważyłem negatywnego wpływu w swoich, problemy eksploatacyjne w bardzo dużej mierze zależą od jakości wykonania i montażu instalacji. Niestety mogą być i to dotkliwe - nierówna praca, szarpanie, nie przełączanie się na gaz, trudności w zapalaniu. Montaż i serwisowanie instalacji to klucz do sukcesu. Ale 25gr/km w jeździe miejskiej jest tego warte - nawet TDI kosztuje więcej, zwłaszcza zimą.

                Komentarz

                • Ths
                  Rider
                  • 2007
                  • 317

                  #9
                  OI rocznik 1999
                  Instalacja założona przy 188tys. km w AC auto w Białymstoku czyli u producenta serowników STAG. Fachowość montażu jak i obsługi klienta na najwyższym poziomie ale do rzeczy.

                  Na instalce przejechałem na razie ok 3 tys km
                  Co mogę powiedzieć
                  1. spadek mocy jest lekki co przy 100 kuniach sprawia ,że auto jest jeszcze bardziej mułowate
                  2. spalanie gazu na poziomie 11,5 litra w mieście (odcinki po ok 10 km) na trasie 8,5 - 9 litrów ale z uwagi że ten silnik nie jedzie trzeba go trzymać wysoko. Zauważyłem że na gazie silniejszy jest w zakresie 4 tys - 5 tys. na benzynie spokojnie 4 tys obrotów .

                  Odpukać - na razie nic nie nie popsuło
                  Jedynie odczyty z kompa informują o problemach z wolnymi obrotami
                  Podczas pracy na benzynie czuć delikatne falowanie na wolnych obrotach Kiedy włączy się gaz objawi się bardziej uwypuklają. Czyściłem już przepustnice, przepływomierz, dalej mógłbym bawić się w zakup nowej przepustnicy, zmianę kabli WN oraz świec ale olewam temat. Wyczytałem na forum VW że silniki 1.6 AKL to niezbyt udana konstrukcja i takie objawy pojawiają się zazwyczaj w okolicach 200 tys km. a związane jest to zaworami czy czymś tam w silniku.

                  Komentarz

                  • GS
                    Classic
                    • 2008
                    • 12

                    #10
                    Octavia 1,6 BFQ, gaz od nowości tzn 1,5 roku, przejechane 46 tys. Zero problemów i w lecie i w zimie, samochód niegarażowany. Wcześniej Astra I 160 tys na gazie bez żadnych problemów. Najważniejsze: tankować dobry gaz i najlepiej na sprawdzonej stacji ( stacjach).
                    1,6 Tour Ice+ TwinPower

                    Komentarz

                    • lepy
                      Classic
                      • 2010
                      • 24

                      #11
                      panowie
                      podpowiedżcie gdzie w Warszawie można sprawdzić silnik z instalacją, bo mi coś dziwnie czasami i nie reguralnie zaczyna trochę oleju brać :cry:

                      Komentarz

                      • jedrek1111
                        Classic
                        • 2007
                        • 38

                        #12
                        3 rok, gaz od początku czyli od wyjazdu z salonu. Zrobione 45 tys i żadnych problemów, na ostatnim przeglądzie zmniejszyłem tylko temp przełączania na 30 stopni. Tankuję gaz tylko na Statoilu.
                        OCTAVIA TWIN POWER 1.6 2007

                        Komentarz

                        • tomus7
                          RS
                          • 2010
                          • 1896
                          • Peugeot

                          #13
                          Miałem trzy auta na gaz z dwuch byłem zadowolony. Czytając Wasze opinie może bym się skusił na założenie w skodzie może ktoś podpowie ile ta przyjemność by mnie kosztowała?
                          ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                          http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                          a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                          http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                          Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                          Komentarz

                          • rezon
                            RS
                            • 2006
                            • 1894
                            • Volvo
                            • AKL 1.6 MPI 101 KM
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            lepy, instalka ma niewiele wspólnego z olejem. Ile Ci tego oleju bierze? jak poniżej 0,5l/1000km to nie szukaj dziury w całym - TTTM. Zwłaszcza jak mu trochę mocniej dociśniesz pedał gazu

                            Komentarz

                            • lepy
                              Classic
                              • 2010
                              • 24

                              #15
                              rezon, no raczej coś właśnie koło tego, chętnie bym to sprawdził w jakimś warsztacie, ale nie mam zaufanego w Wawie. Ale może i masz rację, że troszku panikuje :wink:

                              Komentarz

                              • wojtass86
                                Drive
                                • 2008
                                • 60

                                #16
                                Kosz założenia instalacji sekwencyjnej to około 1800- 2000zł, zależy od tego jaka instalacja i gdzie zakładana. Ja mam instalkę Stella, butla 48 L w kole i gazownik powiedział że takie coś za 1800 montują. A nie mam z nią żadnych problemów.

                                Komentarz

                                • vince123
                                  Elegance
                                  • 2009
                                  • 923

                                  #17
                                  lipcowytomasz, tak jak kolega wojtass86, powiedzial... trzeba wylozyc +/- 2tys zl ...
                                  Zamieszczone przez vigo12
                                  czy gaz nie niszczy silnika czy nie ma dodatkowych problemów eksplatacyjnych
                                  nalezy pamietac o wymianie filtra gazowego... w zwyklej instalce kosztuje to ok20zl ,a w sekwencji chyba kolo 70zł ...ja przejechalem juz z 60tys km ,przez ten czas wymienialem filtr i raz wyregulowywalem instalacje (koszt 35zl) ...
                                  sprzedam do OI :

                                  szyby cala lewa strona
                                  nadkole nowe LP
                                  kontakt PW

                                  Komentarz

                                  • karota
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 6

                                    #18
                                    Witam. Jestem młodym kierowcą i po dwóch latach męczenia samochodów rodziców w końcu sprawiłam sobie własne. Octavią jeżdżę już miesiąc i zaczynam myśleć nad założeniem gazu. Kolega podpowiedział mi bym zgłosiła się na forum skody, by sprawdzić, czy po założeniu ów gazu nic się nie będzie psuć.
                                    Podaje dane:
                                    Octavia LX 1.6 KAT, 2000rok
                                    Jeżeli potrzebne są jeszcze jakieś dane, to pytajcie.

                                    Jako, że jestem kobietą, mogę się nie znać

                                    Komentarz

                                    • tomus7
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 1896
                                      • Peugeot

                                      #19
                                      Przejeździłem ałtami na gaz jakieś 150 tkm i tak jak pisałem wcześniej wszystko zależy od rodzaju instalacji. Jest to wydatek c-ka 2000 PLN + 50% więcej za każdy przegląd + zwiększona częstotliwość serwisu podstawowego jak wymiana świec, olej filtry itp. W przypadku gdy rocznie kula się 30 t to warto to robić. warunek jest jeszcze jeden czy wogóle warto instalować w aucie które ma np 200tkm bo myślę że nie. ale jest to tylko moje zdanie. Ja do swojego szkodnika gazu w tej chwili napewno nie założę bo mi po prostu jej szkoda a muszę nią pojeździć jeszcze 4 latka i emeryturka a wtedy nówka.
                                      ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                      http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                      a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                      http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                      Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                      Komentarz

                                      • drops
                                        Drive
                                        • 2007
                                        • 53

                                        #20
                                        Na gazie blisko 3 lata, instalacja od nowości, teraz jakieś 65 tys. km przejechane. Regularne przeglądy co 15kkm (po którymś z kolei wymiana kabli WN, świec itp).
                                        Raz czy dwa razy (w okolicy 60kkm) zaświeciła się kontrola silnika i objawy jakby sonda lambda padła, ale zgasła i nie wróciła (ASO: jakiś błąd sporadyczny, nie wiemy, skasowaliśmy).

                                        Poza tym żadnych problemów z silnikiem i gazem w szczególności.

                                        Komentarz

                                        • tomus7
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 1896
                                          • Peugeot

                                          #21
                                          Zamieszczone przez drops
                                          Na gazie blisko 3 lata, instalacja od nowości, teraz jakieś 65 tys. km przejechane. Regularne przeglądy co 15kkm (po którymś z kolei wymiana kabli WN, świec itp).
                                          Raz czy dwa razy (w okolicy 60kkm) zaświeciła się kontrola silnika i objawy jakby sonda lambda padła, ale zgasła i nie wróciła (ASO: jakiś błąd sporadyczny, nie wiemy, skasowaliśmy).

                                          Poza tym żadnych problemów z silnikiem i gazem w szczególności.
                                          Właśnie Nowe i instalacja fabryczna
                                          ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                          http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                          a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                          http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                          Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                          Komentarz

                                          • SuchyX
                                            L&K
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 1170

                                            #22
                                            Witka mam drugą OI 1.6BFQ rok2003 140KKM z gazem PRINS IV generacji który został założony jak auto miało przebieg 1500km (okres docierania silnika). Powiem tak sypać się sypało swego czasu ale to była wina ASO nie umiała dobrze ustawić instalacji i były same problemy. Problemy się skończyły jak przestałem jeździć do ASO i znalazłem naprawdę dobrych magików od gazu i jak ręką odjął auto śmiga aż miło.

                                            Wiadomo po drodze wymiana filtrów od gazu oraz świec, przeglądy robione co 12kkm nie co 15kkm bo im wcześniej się zrobi tym lepiej dla instalacji a że gaz mamy zasyfiony jaki mamy dlatego wcześniej robione są wymiany filtrów a i była 2xredukcja parownika (jakość gazu dała o sobie znać :evil: )

                                            Co do ceny PRINSA cena miażdży 4300zł :] i to nie w ASO, 7 lat temu w ASO kosztował 5650zł
                                            Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
                                            Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

                                            Komentarz

                                            • Marx
                                              Elegance
                                              • 2009
                                              • 865

                                              #23
                                              mam gaz fabryczny, ale przejechane dopiero 10 tys km. W obliczeniach warto uwzględnić koszt benzyny, gdyż np. u mnie jest to całkiem spora kwota. Koszt 100km na gazie to u mnie 18zł, ale do tego dochodzi koszt benzyny: 11zł czyli w sumie 29zł (dla porównania: ON ~25zł, benzyna ~32zł)
                                              Co do niezawodności niewiele jeszcze mogę napisać - wystąpił jedynie problem gaśnięcia na gazie przy hamowaniu silnikiem, który w ASO został usunięty i więcej póki co się nie powtórzył.
                                              Nie wiem z jakiego miasta jest kolega mikser78 (WOT?), ale na takie podejście trudno liczyć w ASO które nie ma nawet kupionej pełnej wersji softu do obsługi instalacji LandiRenzo...

                                              Komentarz

                                              • robert70
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 499

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Marx
                                                Koszt 100km na gazie to u mnie 18zł, ale do tego dochodzi koszt benzyny: 11zł czyli w sumie 29zł (dla porównania: ON ~25zł, benzyna ~32zł)
                                                jak wyliczyłeś koszt benzyny ? mi po 20 tys wyszło około 21pln /gaz + benzyna/
                                                O2 FL 1,6 Mint "MAŁA CZARNA" LPG - LandiRenzo

                                                Komentarz

                                                • Agamek12
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 9935
                                                  • Ford

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez karota
                                                  Witam. Jestem młodym kierowcą i po dwóch latach męczenia samochodów rodziców w końcu sprawiłam sobie własne. Octavią jeżdżę już miesiąc i zaczynam myśleć nad założeniem gazu. Kolega podpowiedział mi bym zgłosiła się na forum skody, by sprawdzić, czy po założeniu ów gazu nic się nie będzie psuć.
                                                  Podaje dane:
                                                  Octavia LX 1.6 KAT, 2000rok
                                                  Jeżeli potrzebne są jeszcze jakieś dane, to pytajcie.

                                                  Jako, że jestem kobietą, mogę się nie znać
                                                  Pytanie najważniejsze, determinujące sens instalacji LPG: ile kilometrów zamierzasz przejechać rocznie i jakie jeździsz jednorazowo odcinki? Pamiętaj, że im mniejsze przebiegi roczne i im krótsze odcinki pokonywane jednorazowo, tym potencjalne oszczędności są mniejsze. W skrajnych przypadkach (niewielki przebieg roczny, krótkie odcinki pokonywane jednorazowo) sumaryczne koszty zwiazane z założeniem i jeżdzeniem z LPG mogą być wyższe, niż podczas jazdy na LPG.
                                                  Spójrz na przykład mój i kolegi Marx: ja jeźdzę stosunkowo długie odcinki tylko na benzynie i mój koszt 100km to 33PLN, a Marx jeździ krótkie i koszt Pb+LPG to 29zł - różnica więc niewielka i tak naprawdę gdybym kupił auto bez LPG i miałbym jeździć jak Marx, to w życiu instalacja LPG by mi sie nie "zwróciła"...
                                                  Generalnie w moim przypadku przy przebiegu rocznym niecałe 20.000km wyliczony teoretyczny miesięczny zysk (po odliczeniu wszelkich kosztów związanych z jazdą na LPG) to raptem sto-kilka złotych, więc między bajki mozna włozyć głoszone przez ortodoksyjnych zwolenników LPG hasła, że jeżdząc na LPG jeździsz za 50%...
                                                  Adam... Używam:
                                                  Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                                  Passek: B6 175KM/366Nm

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...